dag 12 Velebit gebergte en Senj

4 augustus 2014 - Karlobag, Kroatië

Het beloofde om een warme dag te worden. Later dan gepland reden we weg.
We gingen eerst naar het Velebit gebergte. De weg daarheen was mooi. Alleen de laatste 7 km. Was het allemaal grind en stenen.
We moesten 205 kuna betalen om verder te gaan. Het is nou eenmaal een nationaal park.
Vanaf de parkeerplaats liepen Martin en Tijmen vooruit. Ze liepen de eenvoudige route. Ik, Kevin en Femke liepen de steilere route met trapjes en rotsen. Veel mooie bloemen gezien. Eindelijk het gevoel van bergen gekregen. Toch de volgende keer weer naar Oostenrijk want begroeide bergen met koeien erop vinden we toch leuker dan meestal kale bergen met een bordje van koeien. Echter we hebben eindelijk een koe met bel gezien.
Het was niet ver lopen. We kwamen bij een weerstation waar we wat konden drinken.
Daarna weer naar beneden gelopen waar de auto wachtte.
Tijdens het wachten klommen kevin en tijmen even op een paar rotsen. Daar zagen ze een slang. Wat voor een weten we nog niet.
Daarna de reis weer naar beneden begonnen. Onderweg kwamen we nog wat geiten tegen.
Daarna naar Senj. Dat viel mijzelf wat tegen. Wat Door het plaatsje gelopen en de kerk bekeken.
Helaas wilden de met mij meereizende cultuurbarbaren niet het kasteel bekijken.
Na de hele bochtige weg weer teruggereden gegeten in Karlobag.

1. Jeannelenderink:
    6 augustus 2014
    Jose 'wat ben je ondernemend! Kijk goed uit! Ik hoop dat je mijn kleine berichtjes ook leest. ik hoop dat er nog eens een Oostenrijk voor jullie in het vervolg ligt. Groetjes papa en mama
  2. Jeannelenderink:
    6 augustus 2014
    Kose wat ben je ondernemend!Kijkl goed uit! Ik hoop dat je mijn kleine berichtjes lees, Ik hoop dat er voor jullie nog eens een Oostenrijk in het verschiet lig, Wanneer komen jullie naar huis? pap en mama