dag 9 Plitvice meren

1 augustus 2014 - Cesarica, Kroatië

Het zou vandaag 28 graden worden. Omdat morgen veel vakantieverhaal verwacht wordt besloten om vandaag te gaan.
Hoe verder we kwamen Hoe bewolkter het werd. We zijn erachter gekomen dat de weervoorspellingen hier niet uitkomen.
In een korte broek met hemdje stapten we bij de meren uit. Het miezerde aan een stuk door. En het was behoorlijk fris.
Na een tijdje wachten in de rij kochten we de kaartjes. Kevin had inmiddels het zo koud dat we een vest kochten in het winkeltje. Ook een paar regenjassen maar ingeslagen. Gelukkig viel de prijs mee.
Na een stukje dalen kwamen we bij de boten aan die ons naar de overkant bracht. Daarna overgestapt op een andere boot die ons naar het begin bracht. Wat hadden wij het koud op de boot. Toch bij aankomst voor de anderen ook maar een mooi vest gekocht.
Een stukje warmer dan eerst naar het eerste uitzicht punt gelopen. Het is hier prachtig. Ik vraag me af of Robin het nog herkent.
Daarna weer terug met de boot om de wandeling op die plek te laten beginnen.
Tijdens foto's maken heeft de onderwatercamera letterlijk z'n naam aangenomen. Hij is nu op de bodem van een van de meren aan het filmen. Ben benieuwd hoe de visjes het vinden.
We hebben een mooie wandeling gemaakt over vlonders, trapjes en over water. Gelukkig had Martin z'n stokken bij zich. We hebben de tijd genomen om rustig alles te zien. Rond 17.00 de auto opgezocht. We zaten er nog niet in of het kwam met bakken de lucht uit. Na afloop nog langs een herdenkingsdag gereden. Het kunnen ook echte graven zijn. Er liggen ongeveer 20 mannen die in augustus 1995 zijn overleden. Dat zet je wel weer aan het denken. We hebben het er ook met z'n allen over gehad.
nu nog even pizza en wieder schnitzel eten en daarna terug naar ons huisje.
morgen nietsdoendag. We hebben dan geen internet en gaan lekker zwemmen

1. Jeannelenderink:
    6 augustus 2014
    Wat prachtig en met die vesten is iedereen natuurlijkl hartstikke blij . Hoeveel kilometer hebben jullie inmiddels gereden? Geef de auto af en toe een knuffel Groetjes mama en papa